חדשות

פיצוי של 9 מיליון שקל לצעיר שנחבל בראשו ולא עבר CT ב"וולפסון"

ביה"ח טען: "יש הרבה נפגעים עם פגיעות ראש - לא מעשי לבצע CT לכל אחד", אך ביהמ"ש קבע: הרופא במיון לא ביצע בדיקת CT ולא גילה את הדימום המוחי. ניתן היה למנוע את הנזק למטופל

חדר מיון "וולפסון". צילום: דוברות ביה"ח

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה בשבוע שעבר לפצות צעיר בן 20 בסכום חריג של 9.1 מיליון שקל, לאחר שלא בוצעה לו בהיותו בן תשע שנים בדיקת CT עם קבלתו למיון.

בית משפט קבע כי הוכחה רשלנותם של בית החולים וולפסון והרופא שטיפל בתובע במיון, שלא הפנו את התובע לבדיקת CT מיד עם קבלתו לבית החולים. על המקרה דיווחה אתמול (ב') ליטל דוברוביצקי בכלכליסט.

על פי הדיווח, התובעים טענו כי כתוצאה מאיחור באבחון דימום בחלל האפידורל במוחו של התובע ובשל הימנעות מביצוע בדיקת CT בקבלתו למיון, נגרם איחור באבחון מצבו ובמתן טיפול מתאים והחלמתו. שופטת המחוזי סיגל רסלר-זכאי קבעה כי מסכום הפיצוי, כ-9.1 מיליון שקל, ינוכו כ-2.5 מיליון שקל תגמולי ביטוח לאומי, ולכן יעמוד הסכום על כ-6.6 מיליון שקל, עליו יתווסף שכ"ט בשיעור של כ-26%, כלומר פיצוי כולל של כ-8.3 מיליון שקל.

המקרה אירע כאמור לפני 11 שנים, כשהתובע, אז בן תשע, החליק ונפל במהלך משחק בבית סבו וסבתו. בתביעה, באמצעות עוה"ד אריאל פרויליך ורות ערן ממשרד פרויליך פרחי ושות', נטען כי הילד התלונן על כאב ראש והקיא. הוא נלקח למוקד של קופ"ח מכבי ושם הוחלט להפנותו בדחיפות לחדר המיון ב"וולפסון".

לאחר שנבדק בבית החולים ואושפז במשך כארבע שעות להשגחה, הכינו לו הרופאים מכתב שחרור ואולם בטרם הספיק להשתחרר, מצבו הידרדר, הוא איבד את הכרתו והועבר בדחיפות לבית החולים איכילוב בתל אביב כשהוא מורדם ומונשם. בבדיקת CT שנערכה לו ב"איכילוב" אובחן דימום בראשו והוא הוכנס בדחיפות לניתוח.

התובעים טענו כי הרופא ב"וולפסון" לא ביצע בדיקת CT ולא גילה את הדימום המוחי, דבר שהיה מאפשר להכניסו לניתוח שהיה מונע את הנזק שנותר לו לשארית חייו. בתביעה נטען כי התובע זקוק לעזרה במשך 24 שעות ביממה, בכל התפקודים.

בית החולים טען מנגד כי הטיפול הרפואי שקיבל התובע, בכל שלב, היה הולם, ראוי ונכון, על פי הסטנדרטים של הרפואה המקצועית וכי אין כל קשר סיבתי בין הטיפול שניתן לו לנזקים שנותרו. לדברי בית החולים, הטענה שראוי היה לבצע בדיקת CT בחדר המיון היא טענה של "חוכמה בדיעבד", מאחר שלחדר המיון מגיעים נפגעים רבים עם פגיעות ראש ואין זה מעשי לבצע בדיקת  הדמיה לכל אחד.

השופטת רסלר-זכאי קיבלה את טענות התביעה וקבעה: "מהראיות והעדויות שוכנעתי כי הנתבעים התרשלו בטיפול בתובע, החל מקבלתו, לקיחת האנמנזה, הערכתה והסקת המסקנות ממנה וכן בביצועה של ההשגחה הקלינית הקפדנית הנדרשת ללא רישום ותיעוד נדרש. ההתנהלות הלקויה ורצף הכשלים הובילו לאיחור קריטי בביצוע בדיקת ה-CT והטיפול שניתן לתובע". השופטת הוסיפה "כי הוכחה רשלנותם של הנתבעים... תוצאת רשלנות זו הינו מצבו הרפואי ונזקיו".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "כתב התביעה התנהל מול בית החולים וולפסון ולכן יש לפנות לבית החולים לקבלת תגובה". מבית חולים וולפסון לא נמסרה תגובה עד כה.

נושאים קשורים:  בית החולים וולפסון,  רשלנות רפואית,  פגיעת ראש,  בדיקת CT,  דימום מוחי,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
21.02.2024, 09:38

מי בדיוק החכם בוולפסון שהחליט ללכת לבית משפט ולא לנסות לסגור את התיק בפשרה?
מבלי להיות משפטן זה ברור שמקרה כזה שמגיע לבית משפט , בית החולים יהיה בבעיה. גם אם נהגו שם בסדר (ואני בספק) ברגע שמדובר בנזק לילד כאשר יש סיכוי שניתן היה למנוע - השופט ישאף לפצות את החולה, שנתפס בתור הצד החלש והנפגע.

אנונימי/ת
21.02.2024, 19:12

טוב שהלכו לבית המשפט. כך הרשלנות פומבית, רופאים יזהרו מחד, ומנגד שיקולים כספיים לא ינחו את הטיפול. דהיינו, ניהול סיכונים יעלה יקר מאד...

אנונימי/ת
23.02.2024, 15:40

וולפסון הוא בית חולים ממשלתי. בשורה התחתונה משלמי המסים אתה ואני נשלם על כך - הן את הפיצוי והן את כל ניהול הסיכונים העתידי.

26.02.2024, 11:44

כרופא שבילה לא מעט לילות במיון, ובדק מאות, אם לא אלפי ילדים חבולים, מי שישלם הנם אלפי ילדים שיעברו הדמיית CT ראש לאחר חבלות בנאליות, ויחשפו לקרינה, רק בשל החשש מטראומה תוך גולגולתית.
הקצבת שכ"ט של 26% נשמע הזוי ומזעזע!

אנונימי/ת
28.02.2024, 10:41

עשרות, אם לא מאות, מגיעים למיון עם חבלות ראש שונות ומשונות. בילידם, בפ]רט, קשה לפעמים לקבל אנמנזה מדויקת ולכן יש פרקטיקה של השהייה להערכה קלינית של הילד/ נער.
פסק הדין יגרום לכל אותם ילדים לעבור בדיקת CT ראש מיותרת ועשירה בקרינה, בגלל פסיקה מיותרת וחסרת הגיון