חדשות

הדסה הר הצופים: אירוע אלימות קשה של בני משפחה כלפי הצוות

עשרות בני משפחה שהתבשרו על מותו של המטופל השתוללו ביחידה לטיפול נמרץ, שברו דלתות וחלונות, פגעו בעמדות האחיות, במחשבים ובציוד והיכו אנשי צוות רפואי. צפו:

המתפרעים שברו חלונות, דלתות וציוד רפואי. צילום: דוברות הדסה הר הצופים

אירוע אלימות קשה וקיצוני התרחש אמש (ב') בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. בני משפחתו של מטופל שפונה לבית החולים במצב קריטי, תוך כדי פעולות החייאה וניסיון הצוות להצילו, החלו להתפרע ולהשתולל עם קבלת ההודעה על מותו.

עשרות בני המשפחה התפרצו אל היחידה לטיפול נמרץ והחלו להשתולל ולהתפרע, תוך שהם שוברים את הדלתות והחלונות ביחידה, פוגעים בעמדות האחיות, במחשבים ובציוד, מכים אנשי צוות ובמזל גדול לא נפגע אף חולה.

בהשתלטות מאבטחי בית החולים ובסיוע משטרת ישראל הושב הסדר על כנו, אך הצוות כולו נותר מזועזע ונסער מן האלימות הקשה, ושני אנשי צוות שנפגעו באורח קל טופלו בחדר המיון.

מנהלת בית החולים ומנהלת השירות הסוציאלי הגיעו למקום לשם ביצוע הליך תמיכה ועיבוד האירוע עם הצוות.

ד״ר תמר אלרם, מנהלת "הדסה הר הצופים" אשר הגיעה מיידית אל המקום, מסרה: ״אנו מביעים זעזוע עמוק לנוכח האירוע הקשה שאירע כאן, במקום שבו חושבים רק על הצלת חיים ופועלים להקלה על מכאובם של מטופלים. הצוות שלנו, אנשים מסורים שעושים עבודתם נאמנה בכל שעות היממה, הוכה ונחבל, ולא מאמין שלאחר המאמצים שהושקעו בטיפול בחולה, משפחתו גמלה להם בכזו אלימות קשה. אסור לנו לשקוט ולנוח עד שימוצה איתם הדין באופן המחמיר ביותר.

"אני עומדת כאן הערב בצער ומחבקת כל אחד ואחת מאנשי הצוות שלנו. אחת האחיות אמרה לי: 'אני אחות כבר 21 שנים, זו הפעם הראשונה שבה חששתי לחיי'. אנו נמשיך לעשות כל שניתן כדי למקסם את תחושת המוגנות של הצוות לנוכח אירועי אלימות״.

עוד הדגישה מנהלת בית החולים כי עדכנה אישית את מפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל באשר לאירוע הקשה.

ממשרד הבריאות נמסר הבוקר בתגובה: "בעקבות מקרה האלימות הקשה בבית החולים הדסה, משרד הבריאות מביע זעזוע וקורא למערכות האכיפה לפעול ביד קשה אל מול כל מי שבוחר בדרך אלימה. אלימות פיזית או מילולית כלפי אנשי צוות רפואי היא תופעה חמורה, ומשרד הבריאות יפעל בכל הדרכים האפשריות כדי להבטיח את שלום הצוות המטפל והמטופלים האחרים. משרד הבריאות נמצא בקשר עם הנהלת בית חולים הדסה הר הצופים והצוות המטפל בהתמודדות עם האירוע ותוצאותיו".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, הביע הבוקר זעזוע עמוק ושאט נפש מהתקרית האלימה והחמורה שהתרחשה אמש בבית החולים הדסה הר הצופים. "אל לנו להתרגל לעוד ועוד מקרים של אלימות במערכת הבריאות, שכבר הפכו לצערנו מזמן למגיפה של ממש. לא נסכים לעולם שהצוותים הרפואיים יהיו להפקר. אני חוזר ודורש מממשלת ישראל לפעול באופן מיידי למיגור התופעה המבישה והמסוכנת הזו", אמר

לדברי פרופ' חגי, ההסתדרות הרפואית שבה ודרשה הן מהממשלה הקודמת והן מהממשלה הנוכחית, גם באמצעות פניות אישיות לראש הממשלה נפתלי בנט, ליישם לאלתר שורה של צעדים אפקטיביים שכבר הומלצו בעבר על ידי ועדות מקצועיות ואף אומצו פורמלית על ידי הממשלה. בראש ובראשונה מדובר בהצבת נקודות שיטור בכל חדרי המיון בישראל, חיזוק מערכי האבטחה, הטמעת טכנולוגיות מסייעות ושינוי חקיקה – זאת על מנת שתקיפת איש צוות רפואי לא תהיה שונה מתקיפת שוטר במדים.

"אין לנו שום כוונה לעבור לסדר היום על אירועים אלימים מסוג זה שהתרחש אמש בהדסה", אמר פרופ' חגי. "הרופאים והרופאות, האחים והאחיות, הם שליחי ציבור שעושים לילות כימים למען בריאות הציבור – לא ניתן שהמציאות העגומה תהפוך אותם לשק חבטות", הוסיף.

נושאים קשורים:  חדשות,  טיפול נמרץ,  אלימות כלפי צוות רפואי,  ד״ר תמר אלרם,  אלימות בבתי החולים,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות