מינויים

נפתחה יחידת טיפול נמרץ נוירולוגי-נוירוכירורגי ב"שערי צדק"

ד"ר סטפן מאוסבך, מומחה לנוירולוגיה עם תת התמחות בטיפול נמרץ נוירולוגי-נוירוכירורגי, יעמוד בראש היחידה הייחודית שתשלב טיפול בקירור לדימומים מוחיים

ד"ר סטפן מאוסבך, מנהל יחידת טיפול נמרץ נוירולוגי-נוירוכירורגי ב"שערי צדק". צילום: דוברות בית החולים

נפתחה יחידה לטיפול נמרץ נוירולוגי-נוירוכירורגי בבית החולים שערי צדק בירושלים. ד"ר סטפן מאוסבך מונה לניהול היחידה. פתיחת היחידה החדשה, לצד הרחבת שירות צנתורי המוח שתושלם בחודשים הקרובים, מרחיבה את המעטפת הטיפולית במערך המוח. היחידה תשלב טיפול חדשני בקירור לטיפול בדימומים מוחיים.

מנהל היחידה, ד"ר מאוסבך, נשוי + 2, יליד גרמניה, הוא מומחה לנוירולוגיה עם תת התמחות בגרמניה בט"נ נוירולוגי-נוירוכירורגי. הוא סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת יוהנס גוטנברג במיינס ועלה לישראל בשנת 2013, השלים את התמחות הבסיס בנוירולוגיה בבית החולים שיבא בתל השומר ולאחר מכן חזר לגרמניה לתת התמחות בטיפול נמרץ נוירולוגי- נוירוכירורגי בבית החולים האוניברסיטאי של יוסטוס-ליביג ג'יסן בגרמניה.

"מטופלים עם רקע של אירוע מוחי, מחלת שריר, מחלה נוירו-אימונית ופרכוס, דורשים בירור ומעקב נוירולוגי בשילוב טיפול אינטנסיבי בטיפול נמרץ. המקום האידיאלי עבורם הוא טיפול נמרץ נוירולוגי. מטופלים אחרי ניתוח מוח או עמוד שדרה, חבלת ראש, או דימום תוך גולגולתי שנגרם מסיבות שונות, חייבים מעקב בטיפול נמרץ נוירוכירורגיה", אומר ד"ר מאוסבך ומוסיף: "המרכז הרפואי שערי צדק הוא בית החולים הראשון בארץ שמציע את הגישה הטיפולית הזו בפתיחת היחידה החדשה והמתקדמת".

ד"ר מאוסבך מספר על הטכנולוגיות הצפויות לשנות את פני הטיפול במערך המוח ולהפחית אחוזי תמותה באופן משמעותי: "בקרוב נתחיל בטיפול חדש מסוגו למטופלים עם דימום מוחי משמעותי, הסובלים מהתכווצות פתאומית של כלי הדם (ואזוספאזם), אחד מגורמי התמותה המשמעותיים.

"הטיפול שקיים כיום הוא העלאת לחץ הדם על ידי תרופה ל-180-200 סיסטולי, טיפול שמלווה בפגיעה אופציונלית באיברים אחרים. בגרמניה נצבר ניסיון בטיפול בקירור סיסטמי למניעת ואזוספאזם ולראשונה ב'שערי' צדק נחל גם אנחנו בשיטה זו של קירור, שהוכחה כיעילה ביותר בעולם". טכנולוגיה נוספת שתצטרף למכלול הטיפולים במערך הוא ניטור ארוך של ואזוספזם. "כל אלה משפרים משמעותית את אחוזי ההישרדות ויסייעו במתן טיפול מוביל בשבץ מוחי, חבלות ראש, בעיות נוירולוגיות ולאחר ניתוחי מוח".

פרופ' נתן בורנשטיין, מנהל מערך המוח ב"שערי צדק", ציין: "מערך המוח מתהדר בתוספת ייחודית זו המהווה נדבך נוסף ומשמעותי ליכולת הטיפול האקוטי בתחלואת המוח על סוגיה השונים. ד"ר מאוסבך הוא פורץ דרך בתחום הטיפול הנמרץ הנוירולוגי-נוירוכירורגי ויחידה זו היא הראשונה מסוגה בישראל".

נושאים קשורים:  מינוי,  ד"ר סטפן מאוסבך,  חדשות,  שערי צדק,  טיפול נמרץ נוירולוגי,  פרופ' נתן בורנשטיין
תגובות