חדשות

מנכ"לי האוצר והבריאות ינסו למנוע את פיטורי מנהל המרכז הרפואי הדסה

המנכ"לים ייפגשו עם נציגות ארגון נשות הדסה בניסיון לפתור את הסכסוך ולהניא את הארגון מהכוונה להדיח את פרופ' זאב רוטשטיין מתפקידו

פרופ' זאב רוטשטיין. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמורים להיפגש היום (ד') עם נציגות ארגון נשות הדסה בניסיון להניא את הארגון, הבעלים של בית החולים הירושלמי, מהכוונה להדיח מתפקידו את המנכ"ל פרופ' זאב רוטשטיין.

המאמץ הזה מצד שני המנכ"לים הוא בשל הערכה, כך מדווח הבוקר "כלכליסט", שהמרכז הרפואי, המצוי עדיין במסגרת תכנית הבראה שהוכתבה לו על ידי משרדי הממשלה, "יתקשה להתמודד עם האתגרים שהוא ניצב בפניהם בשנה הקרובה". ביניהם מונה הדיווח את הסכסוך עם הרופאים הבכירים במוסד. לאחר הפגישה הזאת צפוי להתכנס דירקטוריון "הדסה" לישיבה חודשית שגרתית שבה גם תתקיים לראשונה פגישה בין פרופ' רוטשטיין ל"נשות הדסה" מאז שהארגון תבע את הדחתו.

בשבוע שעבר, כפי שדווח, שיגר ארגון נשות הדסה לפרופ' רוטשטיין מכתב שבו הואשם בניסיון מכוון לחבל במאמצי הארגון לגייס כספים לבית החולים.

מנכ"לי משרדי הבריאות והאוצר הציבו עמדה שמעניקה הגנה לרוטשטיין. "לא ניתן לבצע החלפה בנקודת הזמן שבה אנו נמצאים, שנה אחרונה להסכם הבראה מורכב ומסובך, המצריך שותף לממשלה מצד בית חולים שניתן לעבוד איתו. קל וחומר לנוכח אי היציבות הפוליטית שבה אנו נמצאים ואתגרי המערכת בשנים הקרובות ובפרט בשנה הקרובה", צוטט בכיר במשרד הבריאות.

בחודש שעבר התקבלה החלטה מסודרת להארכת כהונת פרופ' רוטשטיין לעוד שלוש שנים. כהונתו הנוכחית מסתיימת בסוף ינואר הקרוב. בדיווח נמסר עוד ש"גורמים המעורים בפרטים" העריכו שאין כלל ביטחון שנוכח העימות שפרץ, הוא יסכים להישאר בתפקיד. עם זאת, ייתכן שיימצא פתרון להרגעת הרוחות בין הצדדים.

תכנית ההבראה לשש שנים שהוכתבה ל"הדסה" תסתיים מעשית בקרוב ועל פי נתונים חלקיים, עשוי בית חולים לסיים את השנה עם גירעון נמוך מאד בהתאם למתווה שנקבע במסגרת תכנית זו.

נושאים קשורים:  פרופ' זאב רוטשטיין,  ארגון נשות הדסה,  משרד הבריאות,  משרד האוצר,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
18.12.2019, 19:29

איך נשארו נשות הדסה בעמדת ניהול אחרי כל האסונות הכספיים שיצרו?

אנונימי/ת
22.12.2019, 16:01

נשות הדסה גרמו ? אין לך בושה ? אתה יודע איזה חרפה יש שם ? איפה מור יוסף שהרס שם כל חלקה טובה שלא היתה שם גם לפניו?

אנונימי/ת
18.12.2019, 20:02

מנהל מוכשר אבל היהירות שלו תקעה אותו. כולם משתינים בבריכה אבל רוטשטיין עושה את זה מהמקפצה. יהיה מעניין אם הדודות האלה יגמרו לו את הקריירה. או שיירד מהאגו וייתנצל...?

אנונימי/ת
18.12.2019, 20:22

ליצמן הוא הוא פטרונו...בשיבא שמחו רבים שעזב.התנהלותו עם הצוות הנפלא בהמטואונקולוגיה ילדים הפגינה את האגו שלו.

אנונימי/ת
18.12.2019, 22:15

התחליף שקיבלו בשיבא גורם לרבים להתגעגע למנהל הקודם ולקודם לו ...

19.12.2019, 18:01

תגובה הזויה ממישהו שלא מתמצא בפרטים. בהדסה צריך מנהל קשה וכוחני כדי לעשות סדר בברדק, כן, בברדק שהיה קייםמ שם. מנהל חלש ו"מקובל" לא היה יכול לנקות את האורוות. ורוטשטיין יכול לעשות זאת.
מחליפו בשיבא הינו אדם בעל חזון אדיר לשיבא ומוליך את שיבא להיות בית חחלים מוביל בישראל ואף בעולם. המשמיצים ניזונים מרכילות קטנה ולא חשובה

אנונימי/ת
18.12.2019, 23:40

כל מי שעבד בתל השומר (ביח ע"ש שיבא) הכיר את רוטשטיין. ברור מדוע שמחו שעזב או הועזב להדסה. אדם קשה.יש מי שמגדיר אותו סוג פסיכופאט. אגואיסט של ממש. רודף כבוד ורודף בצע.

אנונימי/ת
18.12.2019, 23:44

פרס נובל ולהבדיל פרס ישראל ופרסים נוספים מושגים לא מעט על ידי לוביסטים. כסף ,כבוד וכח הם כללי המשחק.
עמיתים שואלים עצמם מר דר פאר עשה כדי להיות ראוי לפרס?