חדשות

נפתח מסלול התמחות ברפואת שיניים לילדים במרכז הרפואי לגליל

מסלול ההתמחות החדש בפדודונטיה יאפשר לרופאי שיניים להתמחות בתחום הספציפי של טיפול בילדים ובכך להגדיל משמעותית את מספר המומחים בצפון

טיפול שיניים בילדים (צילום: אילוסטרציה)
טיפול שיניים בילדים (צילום: אילוסטרציה)

היחידה לרפואת שיניים במרכז הרפואי לגליל בנהריה הוכרה לשם התמחות ברפואת שיניים לילדים (פדודונטיה) וזאת בהתאם להמלצת המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת שיניים. היחידה בבית החולים בנהריה פועלת במסגרת המרכז לניתוחי פנים, לסתות ורפואת הפה והשיניים בניהולו של פרופ' סאמר סרוג'י.

מימין, ד"ר מרוות חורי עם כמה מחברי צוות היחידה לרפואת שיניים. צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל

במסגרת מסלול ההתמחות, הנמשכת שלוש שנים וחצי, יגיעו למרכז הרפואי בנהריה רופאי שיניים מתמחים שיקבלו ידע תיאורטי וקליני הכולל הצגת מקרים מורכבים ביותר בתינוקות, בילדים עם צרכים מיוחדים או בכאלה הסובלים ממחלות שונות או מחבלות דנטליות. במהלך ההתמחות יעברו רופאי השיניים הכשרה ברפואת שיניים לילדים.

מסלול ההתמחות בבית החולים בנהריה הוא ראשון בצפון והרביעי בכל הארץ. את המסלול מובילה ד"ר מרוות חורי (42), האחראית על היחידה לרפואת שיניים. במסגרת הכשרתה כמומחית רכשה ד"ר חורי כלים בתחום הפסיכולוגי לטיפול בילדים ונוער הסובלים מחרדה דנטלית, בילדים עם צרכים מיוחדים ובילדים הסובלים מחבלות באזור הפה. כמו כן, היא הוסמכה לערוך טיפולים באמצעות סדציה (טשטוש) והרדמה כללית. בצוות היחידה גם ד"ר עופרה בכר, ד"ר ראיד זריק, ד"ר ליאורה שגיא-קוסטה וד"ר ג'ומאנה חסן, כולם רופאים בכירים המומחים ברפואת שיניים לילדים.

ד"ר חורי: "השאיפה שלנו להעלות את רמת רפואת השיניים לילדים בצפון. כיום, מרבית המומחים בתחום הזה נמצאים באזור המרכז. מסלול ההתמחות החדש יאפשר לרופאי שיניים רבים להתמחות בתחום הספציפי של טיפול בילדים ובכך להגדיל משמעותית את מספר המומחים בצפון הארץ".

מנהל המרכז לניתוחי פנים, לסתות, רפואת הפה והשיניים, פרופ' סאמר סרוג'י, הדגיש כי מסלול ההכשרה הוא גם צעד גדול לקהילה המקומית ויתרום לסגירת הפער בין הפריפריה לאזור המרכז".

נושאים קשורים:  פדודונטיה,  טיפול שיניים לילדים,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה,  פרופ' סאמר סרוג'י,  ד"ר מרוות חורי,  מסלול התמחות,  חדשות
תגובות