חדשות

ניתוח מורכב להסרת גידול בהיפופיזה בוצע במרכז הרפואי לגליל בנהריה

הגידול לחץ על עצבי הראייה, מה שגרם לעיוורון בשתי העיניים וללחץ על גזע המוח. לאחר ניתוח חירום מורכב, ראייתו של המטופל שבה אליו

המטופל שראייתו שבה אליו והנוירוכירורג ד"ר יובל גרובר, בית החולים לגליל בנהריה. צילום: דוברות בית החולים

במרכז הרפואי לגליל בנהריה בוצע לאחרונה ניתוח דחוף שהרופאים תיארו אותו כאחד המקרים החמורים והקיצוניים ביותר שבהם נתקלו. הניתוח הציל את ראייתו של מטופל בן 65.

על המקרה מסר בית החולים: "המטופל הובא במצב קשה, סובל מעיוורון בשתי עיניו. הוא החל להרגיש סחרחורות וטשטוש בראייה. תחילה הגיע למרכז הרפואי רמב"ם הסמוך לביתו. בבדיקת CT אובחן גידול בבלוטת יותרת המוח. הבלוטה הקטנה, בגודל אפון, נמצאת בבסיס המוח ואחראית על ויסות מאזן ההורמונים בגוף".

לאחר התייעצות שקיימו רופאי רמב"ם עם הצוות הנוירוכירורגי במרכז הרפואי לגליל, הועבר המטופל למחלקה הנוירוכירורגית בנהריה ובה עבר בדיקת MRI. כך הובררה מידת הלחץ על עצבי הראייה וגזע המוח, כמו גם חדירת הגידול לאזורים אנטומיים סמוכים. בעקבות האבחון נקבע שיש לבצע ניתוח דחוף.

הנוירוכירורג הבכיר ד"ר יובל גרובר, שניתח יחד עם ד"ר טל מרשק מהמחלקה לא.א.ג, הוסיף: "זה היה מקרה ייחודי ויוצא דופן. לא נתקלתי עד כה במקרה כה חמור שניתן להגדירו אף כקיצוני. הגידול לחץ על עצבי הראייה, מה שגרם לעיוורון בשתי העיניים וללחץ על גזע המוח. בגלל מיקום הגידול, עיני המטופל למעשה היו משותקות".

בניתוח, שנמשך כשלוש שעות וחצי, הוכנסה מצלמה זעירה (אנדוסקופ) דרך הנחיריים ובוצע ריקון תוכן הגידול. בהמשך הוסר הגידול בשלמותו - והראייה של המטופל חזרה לתקנה. תחילה שהה בטיפול נמרץ נוירוכירורגי ואחר מכן הועבר למחלקת אף-אוזן-גרון. בתום אשפוז של כשבועיים שוחרר המטופל לביתו במצב טוב.

נושאים קשורים:  ד"ר יובל גרובר,  ד"ר טל מרשק,  גידול בהיפופיזה,  נוירוכירורגיה,  חדשות,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה
תגובות