חדשות

משרד הבריאות יגיש תלונה למשטרה נגד שני רופאים שזייפו דו"חות ניתוחים

לפי ממצאי חקירה של משרד הבריאות, ללא זיוף חלק מהניתוחים שעשו המתמחים ברמב"ם ‬במחשב בית החולים, שני הרופאים לא היו מקבלים את תעודת המומחיות ברפואת אף אוזן גרון וניתוחי ראש וצוואר

המרכז הרפואי "רמב"ם" (צילום: משה שי / "פלאש 90")

במשרד הבריאות מתכוונים להגיש השבוע תלונה רשמית למשטרה בפרשת זיופי המתמחים ברמב"ם. על פי ממצאי חקירה חדשים של משרד הבריאות, שני רופאים בבית החולים הממשלתי רמב"ם בחיפה קיבלו את המומחיות שלהם בהסתמך על רשימת ניתוחים, שאת חלקם, לפי דו"ח החקירה, הם כלל לא עשו בפועל ולא היו בחדר הניתוח באותו זמן. כך מדווח הבוקר (א') רן רזניק ב"ישראל היום".

על פי הדיווח, משרד הבריאות חוקר בחודשים האחרונים חשד כי שני רופאים מתמחים זייפו עשרות דו"חות ניתוח במחשב בית החולים הממשלתי רמב"ם בחיפה כדי להכניס את שמם כמי שעשו חודשים ושנים קודם לכן את הניתוחים במחלקת אף אוזן גרון וניתוחי ראש וצוואר. זאת כאשר לא היו שותפים כלל לביצוע חלק ניכר מניתוחים אלה. על פי החשד, השינוי נעשה כדי להשלים את המכסה הנדרשת של הרופאים לקבלת הכרה בהתמחות וקבלת תעודת מומחה על ידי משרד הבריאות.לפי ממצאי החקירה של משרד הבריאות, ללא זיוף חלק מהניתוחים שעשו המתמחים ברמב"ם ב-2017-2015 ‬במחשב בית החולים, שני הרופאים לא היו עומדים בתנאי הסף לקבלת מומחיות ולא היו מקבלים ממשרד הבריאות את ההכרה ואת תעודת המומחיות ברפואת אף אוזן גרון וניתוחי ראש וצוואר.

לדיווח המלא  בישראל היום 

נושאים קשורים:  רמב"ם,  זיוף דו"חות ניתוחים,  התמחות,  משרד הבריאות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
05.06.2019, 20:16

אלוהים, מה קרה לנו?

חברה הישגית ותחרותית בכל מחיר, וכשזה פוגש מערכת ערכים לא איתנה - זו התוצאה.

אנונימי/ת
06.06.2019, 07:52

ברור כי האחראי הינו מנהל המחלקה שקודם לטופ של הטופ בלי שום הצדקה ויצא נקי כמו כל מפונקי המערכת.

אנונימי/ת
07.06.2019, 11:35

ואולי זו נקמה בפרופ' זיו גיל על ידי אנשים מהאיגוד המקצועי לרפואת אא"ג הכפוף למועצה המדעית של הר"י (נגד איגוד זה יצא פרופ' זיו בעבר בפומבי, לא בצדק אגב). לא מן הנמנע שגם ברמב"ם יש כאלה שלא פשוט להם עם פרופ' זיו. בקיצור, העסק הוא הרבה יותר מ"שני מתמתחים וגו'.." ואני הר"י לא מחדש פה לאיש שום דבר :-)