חדשות

לראשונה ב"פוריה": עורק ימני חסום נפתח בצנתור בטכניקה חדישה

טכניקת ה-Reverse CART לפתיחת CTO מהווה מענה טוב ומספק למטופלים וגם לחולי לב שעברו בעבר ניתוח מעקפים וסובלים ממעקפים שנחסמו

12.03.2019, 09:04
פתיחת CTO בטכניקת ה-Reverse CART ב"פדה-פוריה"

במערך הלב של המרכז הרפואי פדה-פוריה בוצעה לראשונה פרוצדורה של פתיחת עורק חסום באמצעות טכניקת צנתור ייחודית הדורשת ציוד מיוחד. הצנתור נעשה במרפאת ה-CTO בבית החולים על ידי ד"ר גבי אלבז גרינר, קרדיולוגית בכירה במערך הלב שעברה בקנדה הכשרה מקצועית מיוחדת ב-CTO ו-Complex PCI. השתתף בה גם מומחה מהולנד.

ד"ר אלבז-גרינר מסרה: המטופל בן 68 הגיע עם כאבים בחזה וקשיי תפקוד כמו אי יכולת ללכת ולעלות במדרגות. הוא הופנה לפני שהגיע אלינו למרפאה רפואית בקהילה של מכבי שירותי בריאות במחוז הצפון. התברר שהמטופל סובל תקופה ארוכה מעורק ימני חסום באופן מוחלט. הוא היה תסמיני מאוד בנוכחות ממצאים אובייקטיביים לאיסכמיה.

"הוחלטנו לבצע לראשונה במערך הלב פתיחת CTO בטכניקת ה- Reverse CART. פעולות לפתיחת CTO הן מורכבות ודורשות ציוד יקר וייעודי ואמצעים מיוחדים נוספים. בעבר חולים אלה טופלו תרופתית אלא שלא תמיד חל שיפור במצבם. היום ניתן לתת מענה טוב ומספק למטופלים וגם לחולי לב שעברו בעבר ניתוח מעקפים וסובלים ממעקפים שנחסמו. כאשר המעקפים נחסמו, האפשרות הטובה ביותר היא לפתוח את העורקים בצנתור".

ד"ר פביו קוזניץ, מנהל יחידת הצנתורים ב"פדה-פוריה", הוסיף: "פעולות מורכבות שכאלו מבוצעות רק בבתי חולים בודדים בארץ. יתרונה שהיא נותנת מענה טיפולי לחולים רבים שעד כה היה להם מענה חלקי בלבד. המטופל הראשון שעבר אצלנו את ההליך הזה הוא יחסית צעיר. בתוך יממה השתחרר לביתו וחוזר עכשיו לפעילות רגילה, ללא כאבים בחזה עם שיפור באיכות החיים".

בבית החולים שליד טבריה מתכוננת הקמת מרכז CTO במסגרת מערך הלב שייתן טיפול מקיף, החל מההערכה הראשונית במרפאת CTO, דרך ביצוע הפרוצדורה המורכבת ומעקב אחרי המטופל בהמשך.

נושאים קשורים:  ד"ר פביו קוזניץ,  ד"ר גבי אלבז-גרינר,  מרפאת CTO,  איסכמיה,  צנתור,  חדשות,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות