• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

הסתדרות האחיות דורשת ממשרד הבריאות: "להפסיק פעילותם הבלתי תקינה ומסכנת חיים של עוזרי רופא"

יו"ר הסתדרות האחיות טוענת כי עוזרי רופא "מבקשים ליטול מסמכויות האחיות, עושים דין לעצמם ואף מרשים לעצמם לתת הוראות לאחיות"

אחות, מקצועות הסיעוד. צילום: אילוסטרציה

יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן שיגרה בשבוע שעבר מכתב למנכ"ל משרד הבריאות עם העתק לסגן השר יעקב ליצמן ובו דרישה להורות לאלתר על הפסקת "פעילותם הבלתי תקינה ומסכנת חיים של עוזרי רופא, אחרת לא נהסס לפעול בכל האמצעים הארגוניים העומדים לרשותנו".

כהן טוענת כי עוזרי רופא ביקשו ליטול מסמכויות האחיות בעוד שהרעיון שמאחורי יצירת תפקיד עוזר רופא נועדה לסייע לרופאים בחדר המיון עקב מחסור ועומסים כבדים. "שילוב עוזרי רופא לא שיפר את זמינותו ועבודתו של הרופא אלא להפך", כתבה כהן במכתבה.

עוד ציינה כי הגיעו להסתדרות האחיות דיווחים לפיהם עוזרי רופא עושים דין לעצמם ואף מרשים לעצמם לתת הוראות לאחיות וזאת כאשר אין לעוזר רופא סמכות בדין ביחס לאחיות כפי שהדבר נוסח בתיאור העיסוק של עוזר רופא.

הסתדרות האחיות הורתה לאחיות בחדר המיון לפעול בהתאם להוראות המחייבות ולא לקבל שום הוראה במישרין ובעקיפין אלא אך ורק מהרופא.

יש לציין כי בחודש מאי האחרון פורסם ב"דוקטורס אונלי" ממצאי סקר מיוחד שנשלח ל-132 רופאים חברי האיגוד לרפואה דחופה בהר"י. הממצא העיקרי שעלה ממנו: יותר משני-שלישים מהמשיבים דיווחו כי עוזרי הרופא עוזרים להם רבות בתחומים השונים שבהם עוסקת המחלקה לרפואה דחופה.

ממצאי הסקר הוצגו בכנס השנתי של המכון לחקר הבריאות. המהלך של שילוב עוזרי רופא שעברו הכשרה מתאימה החל בישראל ב-2016 ב-17 מלר"דים. הרופאים השיבו בשאלון הסקר כי עוזרי הרופא מסייעים רבות בקבלת חולים חדשים והצגתם לרופא, במשימות ארגוניות הקשורות בטיפול בחולים ובמתן טיפול קליני ראשוני. כמו כן מסייעים בליווי חולים המועברים למחלקות, השגחה על חולים קשים במלר"ד, ובחדר הלם.

נושאים קשורים:  עוזרי רופא,  הסתדרות האחיות,  אילנה כהן,  מלר"ד,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
04.02.2019, 13:17

סתם הפגנת שרירים עקב חשש מפגיעה במעמדן.

אנונימי/ת
04.02.2019, 19:36

ארגון האחיות מתנהג כמו גוף מאפיונרי. כמו תמיד...

אנונימי/ת
04.02.2019, 19:51

אילנה כהן היא מיץ-ארגון האחיות אינו איגוד פרופסיונלי.בנוסף-היא מנעה בגופה הכשרה ולחץ לתקינה לאחיות וכן אלפים מהן עובדות אויר במשרד הבריאות ובהנהלות הסיעוד המנופחות בכל מקום
והחשוב מכל-היא מעולם לא הביעה סולידריות עם מאבקי הרופאים לתקינה מיטות ציוד ותקנים-כולל אחיות
צאי דיבוק צעקני וזול-נמאס לראות את הפרצוף המעוך שלך

אנונימי/ת
04.02.2019, 19:58

ראוי להזכיר שהרופאים הם אלו שהחלו בקרבות האגו האויליים האלה כשהתנגדו להרחבת סמכויות לאחיות. בנוסף, לא ניתן לשלול שקיימים פה ושם עוזרי רופא ש״תופסים תחת״ על האחיות. המיון היה יכול להיות מקום נעים יותר לו היו כולם (רופאים, אחיות, חולים ומלווים) מניחים את האגו בצד.

אנונימי/ת
04.02.2019, 20:12

לאור חסר ברופאים ובאחיות כל עזרה שמפחיתה עומס, ומפנה זמן לרופא להתרכז בעבודה מקצועית, היא מבורכת. חבל שארגון האחיות נתפס לאי הבנות בסמכויות, שניתן לפתור בשיח ותקשורת ודואג יותר לאגו ופחות לחולים.

אנונימי/ת
04.02.2019, 20:12

לאור חסר ברופאים ובאחיות כל עזרה שמפחיתה עומס, ומפנה זמן לרופא להתרכז בעבודה מקצועית, היא מבורכת. חבל שארגון האחיות נתפס לאי הבנות בסמכויות, שניתן לפתור בשיח ותקשורת ודואג יותר לאגו ופחות לחולים.

אנונימי/ת
04.02.2019, 20:56

שוב אגו של ראש ארגון העובדים של האחיות. בואי לתמוך ברופאים המאבק על תקנים ואז לא יהיה צורך בעוזרי רופא במקום לבכות שאחד מהם אמר משהו לאחות שלא ברור איך זה מסכן חיים

אנונימי/ת
04.02.2019, 22:40

ואולי ... יתנו את הסמכויות של עוזרי הרופא לאחיות?? אחות שלמדה 4 שנים לא כולל על בסיסים ותואר שני ,יכולה לעבור הכשרה כמו אותם פרמדיקים ולהיות מוכשרת לא פחות.
וכמובן.... להוסיף תקנים לאחיות.
ככה לא יפגע מעמד האחיות וגם ירד מהן קצת עומס.

אנונימי/ת
06.02.2019, 19:50

לא כדאי לאחיות... וזאת מכיוון שלעוזרי רופא אין הפסקות יזומות ל"ארוחות בוקר" (שאבוי אם יפריעו להן)...וגם אין הסעות...

אנונימי/ת
07.02.2019, 14:32

חבל מאוד שזה נראה לך תמוהה שאחות תרצה לאכול בנחת מספר דקות במהלך המשמרת, למשל היום יצאתי ממשמרת שבקושי היה לי זמן לשתות כוס מים...
היית רוצה לעבוד ככה כל יום?

אנונימי/ת
04.02.2019, 22:40

מעניין, מתי יכשירו עוזרי אחיות?

אנונימי/ת
06.02.2019, 20:40

לאחיות יש "עוזרי אחות" והם נקראים כוחות עזר.
הם מבצעים החלפות סיעודיות, מסייעים בלקיחת מדדים, מסייעים בביצוע אק"ג וכו'...
במרכז הרפואי שלנו הם כפופים למשרד אחות ראשית והטחיות האחראיות במחלקות השונות עושות להן את סידור העבודה.
אז מי אמר שאין עוזרי אחות???

אנונימי/ת
05.02.2019, 04:34

עוזרי רופא הם הכרחיים. הם אלו שעושים עבודות קריטיות במיון. בכך מאפשרים לרופא לעסוק בטיפול פרופר בחולים. תמוהה בעיני תגובתה של האחות בכתבה. הרי ידוע כי האחיות לא ממש עוזרות רוב הזמן. את הסיעוד העבירו לסניטריות (כולל מדדים האכלה ורחצה) את התרופות הן מסרבות לרשום (גם בסיס כמו אקמול) את הדמים בחלק מהמקומות עושים פלבוטומיסטים ואת האקג-טכנאית. וכנ"ל כל תפקיד בעל אחריות למעט חלוקת תרופות (שזה באמת חשוב). זמנן של חלקן מלא במילוי טפסים ומיעוט בעבודה פרופר. ואחרות מקבלות ג'ובים בשפע תפקידים עקרים/ריקים של פיקוח ושלל המצאות. בקיצור, צריך אדם מוכשר שיסייע לרופא. אין הרבה אחיות שעומדות בקריטריון הזה ולכן נדרש עוזר רופא.

אנונימי/ת
05.02.2019, 08:30

ד"ר טרוצקי הוא רופא ראוי ומקצוען.
חבל שבית החולים לא הצליח ל"גדל" רופא מתוך צוות בית החולים לתפקיד מנהל חדר מיון ו"נאלץ" לרכוש את ד"ר טרוצקי מבית חולים אחר.
למה שרופא העובד בבית חולים ישקיע, יתאמץ וישתלם כאשר לא תתאפשר לו התקדמות במקום עבודתו וביום פקודה יגיע רופא מחוץ לבית החולים?

אנונימי/ת
06.02.2019, 19:34

לפי הדברים בכתבה ניתן לומר באופן חג וברור שהגב' אילנה כהן תלושה לחלוטין מהמציאות בשטח, לא מודעת היטב לרחשי ליבם של הצוותים הסיעודיים וכלל אינה מכירה את עבודתם של עוזרי הרופא.
מעבר לכך שבהפצת משנתה הסדורה כנגד קולגות אחרות במערכת הבריאות היא נוהגת בחוסר תום לב תוך פגיעה במערכת הבריאות.

אנונימי/ת
06.02.2019, 20:59

understatment השנה

אנונימי/ת
10.02.2019, 00:36

מדוייק!

אנונימי/ת
10.02.2019, 00:36

מדוייק!

אנונימי/ת
06.02.2019, 20:54

במערכות בריאות מתקדמות בכל העולם קיימים מקצועות רפואיים מדרג ביניים של PA וגם NP, כך שלא ברורה הטענה של הסתדרות האחיות.
האם האגו של האחיות ימנע ממערכת הבריאות להתקדם ולהתפתח?
מה הקשר בין מעמדה של האחות לבין תפקידם של עוזרי הרופא שכלל אינו קשור לתפקידה של האחות???
אולי זו הזדמנות טובה למשרד הבריאות להסדיר בחקיקה את תפקידם של עוזרי הרופא כמו במקומות אחרים בעולם.

אנונימי/ת
06.02.2019, 21:07

האגו הוא של הגב' כהן.
הטיעונים שלה מגוחכים, ומשמרים את הדימוי הירוד של דמות האחות.
בתור פראמדיק ואח מוסמך, אין שום סתירה בין עוזר רופא לאחות.
ראוי להסדיר באופן חוקי את מקצוע הסיעוד, עוזרי הרופא, והפראמדיק ולא כחלק מפקודת הרופאים.
בנוסף, כדאי להשאיר את האגו בצד. מי שמרגיש בושה שצריך לטפל פיזית ב-ADL של המטופלים שילך ללמוד מקצוע שנוגע למקומות שירגיש בהם יותר 'גיבור'.
אני לא חש שום בושה כשאני נזקק לנקות צואה למטופל, להסביר על חשיבות מניעת זיהומים למשפחה, או להכין עירוי עם אנטיביוטיקה- בדיוק כשם שאיני חש 'גיבור על' לאחר ביצוע אינטובציה או דפיברילציה. הכל חלק מהמקצוע שבחרתי והמטרה בסוף להיטיב עם המטופלים.

אנונימי/ת
07.02.2019, 21:09

כבר מ-1981 אילנה כהן הרסה את מקצוע הסיעוד. אבל אי אפשר להטיל עליה אחריות בלעדית, כל אחות שבוחרת לשלם דמי חבר לארגון של כהן שותפה מלאה לקטסטרופה הזו.

אנונימי/ת
09.02.2019, 04:31

תותך כל השנים! לא ברור לי למה, פרופסור גמזו או עכשיו פרופסור שלום, מזלזלים ביכולת הלימודים לבוגרי חו"ל. ממתינים למינוי של סלוצקי.

אנונימי/ת
12.02.2019, 19:53

זאת המייצגת את האחיות שמנעה במו ידיה הכשרה של אחיות טו הסבה או שדרוג
לא דאגה להפוך את איגואחיון לארגון פרופסיונלי
מחרחרת ריבים עם הרופאים ושאר הצוותים בבתי החולים
צאי מחיינו ז.....בלה ונרגנת שכמותך