• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ארבעה מחולי העכברת אושפזו במצב קשה בטיפול נמרץ

שרת הבריאות לשעבר ח"כ יעל גרמן לשר החקלאות אורי אריאל: "מדוע לא נמנעה המחלה אם ניתן היה לדעת מראש על התפרצותה על פי הדיווחים על ההפלות החריגות בעדרי הבקר"

ההפלות בעדרי הבקר כסימן למחלת העכברת

תייר מגרמניה ששהה בישראל, טייל ברמת הגולן ורחץ במימי אחד הנחלים באזור שהוכרזו כאסורים לרחצה עקב עכברת, חזר לארצו ורק שם אובחן כמי שנדבק במחלה. נתון זה מצוי במסגרת הדיווחים שבידי משרד הבריאות.

כמו כן ידוע על כך שבין 42 מאובחנים המאומתים כחולים, ארבעה נמצאים במצב המוגדר קשה. בתכנית רדיו צפון ששודרה אתמול (ב') בהשתתפות יו"ר מועצת גליל עליון גיורא זלץ, נמסר כי הארבעה אושפזו בטיפול נמרץ. משרד הבריאות מסר כי חלה הטבה במצבם. קודם לכן נמסר רשמית כי אחד מהמאושפזים חלה בדלקת קרום המוח, סיבוך של עכברת.

אתמול הגישה שרת הבריאות לשעבר ח"כ יעל גרמן שאילתה לשר החקלאות אורי אריאל, בעקבות דיווח ביומון הכלכלי "גלובס". היא טענה בה כי התפרצות העכברת היא תוצאה מתהליך שהתרחש בשירותים הווטרינריים עליהם ממונה השר, כמו הפרטת החיסונים לבעלי חיים וכן שבאחרונה הצטברו דיווחים על ריבוי תופעת ההפלות החריגות בבקר ברמת הגולן, "שמצביעה על חשד מובהק להתפשטות עכברת". השר נשאל "מדוע לא נמנעה המחלה אם ניתן היה לדעת מראש על התפרצותה על פי הדיווחים על ההפלות החריגות? מדוע לא חוסנו עדרי הבקר בגולן מראש נגד המחלה?".

נושאים קשורים:  עכברת,  דלקת קרום המוח,  התפרצות עכברת,  ח"כ יעל גרמן,  הפלות בעדרי בקר,  מניעת עכברת,  חדשות
תגובות