חדשות

המיקרוסקופ המתקדם בעולם לניתוחי גידולי ראש הגיע ל"הדסה עין כרם"

למיקרוסקופ החדשני ויזואליזציה הכוללת צפייה ועבודה בשילוב מיקרוסקופיה ואנדוסקופיה, תוך שימוש במסכי 4K ובתלת מימד ויכולות נוספות המשפרות טיפול מיקרוכירורגי של המוח

מיקרוסקופ חדשני המבחין בין גידולי ראש ממאירים לשפירים ב"הדסה עין כרם"

המחלקה לנוירוכירורגיה בהדסה עין כרם החלה להפעיל מיקרוסקופ ניתוחי שנחשב למתקדם בעולם, ה-Kinevo 900 של חברת צייס.

בית החולים מסר כי למיקרוסקופ החדשני יכולות מיקרוכירורגיות מתקדמות ובין השאר ויזואליזציה שלמה הכוללת צפייה ועבודה בשילוב של מיקרוסקופיה ואנדוסקופיה בפלטפורמה אחת, תוך שימוש במסכים ברזולוציית 4K ובתלת מימד.

המנתח יכול להסתכל על שדה הניתוח בעזרת משקפי תלת מימד ולהתנתק מעיניות המיקרוסקופ כאשר הוא צופה ישירות במסך הרחב שלפניו. כן ניתן לשלב במיקרוסקופ מערכות ניווט מתקדמות למיקום ולהכוונה בתוך המוח תוך יצירת "מציאות רבודה" ומועשרת, הנותנת למנתח נתונים מבדיקות הדימות שעבר המטופל הספציפי ונתוני מיקום בכל רגע נתון.

בנוסף מתאפשרת בעזרת המיקרוסקופ הבחנה בין גידולים ממאירים לבין שפירים. "זה חידוש חשוב ביותר היכול להשפיע על מהלך הניתוח ותוצאותיו", הדגישו ב"הדסה".

באמצעות המיקרוסקופ החדש מתאפשר בנוסף לראות את כלי הדם המוחיים הקטנים ברזולוציה גבוהה וכך לסייע בכריתה של עיוותים בכלי הדם של המוח. זאת ועוד, המיקרוסקופ החדש מקנה יכולות שליטה רובוטיות לנוירוכירורג כולל זום, פוקוס ונעילתו, פלורוסנציה, מרחק העבודה, זיכרון מצבים ויכולות נוספות.

פרופ' יגאל שושן, מנהל המחלקה לנוירוכירורגיה ומומחה לניתוחים של גידולי מוח ב"הדסה", ציין: "מיקרוסקופ ניתוחי זה נחשב למתקדם ולמשוכלל מסוגו בעולם. המחלקה לנוירוכירורגיה בהדסה היא בין הראשונות בארץ ובעולם להצטייד בו. השימוש במיקרוסקופ הזה יאפשר טיפול מיקרוכירורגי של המוח במגוון מחלות״.

פרופ׳ סרגיי ספקטור, מנהל היחידה לניתוחי בסיס הגולגולת במחלקה לנוירוכירורגיה בבית החולים, הוסיף: ״לשילוב של מיקרוסקופ כירורגי ברמה גבוהה עם אנדוסקופיה ברזולוציה גבוהה באותה פלטפורמה, יש יתרון גדול בניתוחים מורכבים של גידולי בסיס הגולגולת. בתוך כך הוא מאפשר כריתה בטוחה יותר של הגידולים הללו״.

נושאים קשורים:  ניתוחי גידולי ראש,  נוירוכירורגיה,  חדשות,  טכנולוגיה זעיר פולשנית,  כלי דם מוחיים קטנים,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות