חדשות

מרכז רב-תחומי בתחום המוח הושק בבית החולים "סורוקה"

לדברי בית החולים, מטרת מרכז המוח הרב-תחומי היא להבטיח טיפולים רלבנטיים שונים ורצף אבחוני וטיפולי תחת קורת גג אחת

המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע. צילום: דוברות בית החולים

המרכז הרפואי אוניברסיטאי "סורוקה" בבאר-שבע השיק היום (ג') מרכז מוח רב-תחומי שיפעל בבית החולים. במסגרת השקת המרכז, יבוצעו שידורים חיים בעמוד הפייסבוק של "שירותי בריאות כללית". במהלך יום האירועים ישודרו ניתוחי מוח מצילי חיים במבוגרים, צנתורי מוח, הליך היפנוזה ובדיקת MRI של מוח בעובר.

המרכז הרפואי "סורוקה" הודיע, כי החליט שרפואת המוח תהיה תחום מרכזי ומוביל בו, ובשנים האחרונות הגביר מאוד את פעילותו בכיוון הזה. בנוסף לכך הוא גם מגייס כוח אדם מקצועי בתחומים שונים כדי לעבות את יכולותיו בכל הנוגע לרפואת מוח. לשם כך הוקם מרכז המוח הרב-תחומי בבית החולים, שמטרתו המוצהרת להבטיח טיפולים רלבנטיים שונים ורצף אבחוני וטיפולי תחת קורת גג אחת.

לדברי בית החולים, מספרם של הסובלים מתחלואת מוח גדל מאוד בשנים האחרונות וצפוי לגדול אף יותר בשנים באות. הזדקנות האוכלוסייה, שיפור ההישרדות של חולים בגילים השונים והתקדמות הרפואה גורמים לכך שתחלואת המוח היא סיבה מובילה לתחלואה בעולם המערבי.

המרכז הרפואי "סורוקה" מסר, כי "מורכבותו של המוח האנושי מחייבת כיום שילוב ידע ויכולות של כמה מקצועות רפואיים - נוירולוגיה, נוירו-כירורגיה, שיקום, נוירו-רדיולוגיה ופסיכיאטריה. כל אחד עוסק ומטפל בחולה מנקודת מבט, גישה וטכניקות שונות.

"ההתקדמות שחלה בעשורים האחרונים בידע על הנעשה במוח הביאה להבנה שלא ניתן עוד לבודד את הטיפול בחולים הסובלים ממחלות מוח סביב מקצוע אחד ונדרש שילוב כוחות מקצועיים לשם הענקת הטיפול המיטבי. כמו כן, חלה התקדמות בתחום חקר המוח".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "סורוקה",  השקה,  מרכז חדש,  רב-תחומי,  פייסבוק
תגובות
15.12.2016, 22:09

תודה לכל הצוות שמשתתף בתוכנית גרנדיוזית זו!

אנונימי/ת
27.12.2016, 16:04

כל הכבוד לשר ארדן שעומד באומץ מול עיתון קנביס ועיתונאים מסוממים ולא נותן לסמם את החברה ששלנו

אנונימי/ת
27.12.2016, 16:49

נכון החייץ האחרון לפני סימום המדינה השר
ארדן