חדשות

יו"ר הר"י קורא למשרד הבריאות להוסיף תקנים כדי לפתור את מצוקת המתמחים

ד"ר ליאוניד אידלמן כתב לשר הבריאות: "הר"י תומכת כמובן בהקלה על עומס העבודה המוטל על כתפי המתמחים וקוראת על כן להקצות תקנים נוספים באופן מיידי"; יו"ר הר"י הבהיר כי "הר"י תתנגד לכל פגיעה בשכר הרופאים ולכל פגיעה בתנאי עבודתם"

ד"ר ליאוניד אידלמן (צילום: פלאש 90)

יושב ראש ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, שיגר שלשום (א') מכתב למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בעניין תנאי העבודה של המתמחים, על רקע תכנית המשרד לחנוך פיילוט לקיצור זמני התורנות שלהם.

במכתב מדגיש ד"ר אידלמן: "בהמשך לכוונת משרד הבריאות לקדם פיילוט לקיצור משך התורנות של המתמחים, מצאתי לנכון להדגיש בפניך, כי הר"י תומכת כמובן בהקלה על עומס העבודה המוטל על כתפי המתמחים וקוראת על כן למשרד הבריאות ולמשרד האוצר להקצות תקנים נוספים באופן מידי להקלה על עומס העבודה בבתי החולים".

עוד כתב ד"ר אידלמן: "חשוב להבהיר, למען הסר ספק, כי הר"י תתנגד לכל פגיעה בשכר הרופאים ולכל פגיעה בתנאי עבודתם כתוצאה משינוי כזה או אחר במתכונת התורנויות".

העתקים מהמכתב הועברו ליוסי כהן, מ"מ הממונה על השכר באוצר; לאלי דפס, מנכ"ל שירותי בריאות כללית; לפרופ’ זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה; לפרופ’ יונתן הלוי, מנכ"ל שערי צדק וליוני דוקן בנציבות שירות המדינה.

אתמול פנו נציגי המתמחים לשר הבריאות יעקב ליצמן וביקשו להיפגש עמו בנושא קיצור התורנויות. הם ציינו בפנייתם, כי "מדובר במצב חירום לאומי במערכת הבריאות הדורש פתרון מידי. לא ניתן להתמהמה עוד. מדובר בסכנה לאבדן חיי אדם".

המכתב המלא של יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן

נושאים קשורים:  חדשות,  הר"י,  מתמחים,  תורנויות,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  פרופ' ליאוניד אידלמן
תגובות
אנונימי/ת
31.05.2016, 19:28

ישר כח, אנו מאחוריך.
לצערי יש פה אבל, והאבל הסה הוא שכולנו יודעים שזו הדיפלומטיה ההכרחית
של לפני מלחמה, על מנת להצדיק את השביתה הענקית שאין דרך להמנע ממנה.
והיא תהיה. והיא תהיה וטוטאלית.
וכן, אנשים וחולים יפגעו, וכן זה נורא
ולכן זה לא קרה מעולם. כי בדיוק על זה בנו נערי האוצר כל השנים, ולכן הגענו למצב הנוכחי. והיום חולים מתים ונפגעים והמורטליטי ומורבידיטי בשנה השמיים פי 100 מכל מה שייקרה בשביתה אמיתית וטוטאלית, אבל אף אחד לא רואה ומדבר על זה חוץ מאיתנו. הרי מה שיונית לוי לא אומרת לא קיים פה. אבל עכשיו המערכת קורסת ואין ברירה. והמלחמה תהיה קשה ונוראית עם צוים וכן, גם מאסרים. ונדמם, אך נעמוד בזה. כי אנו מאמינים במשהו, ולא נותרה ברירה. זה כולנו עם אידלמן בראש, נגד המנכל השר ומפעיליהם במשרד ראש הממשלה האוצר ו"נערי האוצר" הארורים שלדעתי בעקיפין הרגו אלפי חולים בשנים האחרונות (חייב לכתוב לדעתי מסיבות משפטיות) ואחראים למורבידיטי של עוד מאות אלפים.
זו האמת. ולכן נלחם, אחרת הדם יהיה על הידיים שלנו.