• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

משרד הבריאות: החלה פעילות נגיף קדחת מערב הנילוס לקיץ 2016

מחודש מארס השנה קיבל המשרד דיווחים על ארבעה מקרים של קדחת מערב הנילוס; המחלה היא לרוב קלה, למעט במקרים בהם היא גורמת לסיבוכים נויורולוגיים וכלליים

נגיפי קדחת הנילוס המערבי מבעד למיקרוסקופ אלקטרוני (מקור צילום: ויקיפדיה)
נגיפי קדחת הנילוס המערבי מבעד למיקרוסקופ אלקטרוני (מקור צילום: ויקיפדיה)

משרד הבריאות הודיע אתמול (יום א'), כי החלה פעילות הקיץ השנתית של נגיף קדחת מערב הנילוס בישראל. החל מחודש מארס השנה כבר דווחו 4 מקרים של קדחת מערב הנילוס בארץ: אחד אובחן באופן ודאי ו-3 מוגדרים כמשוערים. בשנת 2015 דווחו למשרד 149 מקרים של קדחת מערב הנילוס בארץ.

בעקבות תחילת הפעילות של הנגיף, פירסם משרד הבריאות תזכורת להמלצותיו בדבר האמצעים למניעת עקיצות יתושים, ביניהם: שימוש בתכשירים דוחי יתושים, רשתות לחלונות ולבוש מתאים.

בכ-1% מהחולים המחלה קשה, וכללת סימנים נוירולוגיים המתאימים לדלקת עצב או דלקת מוח חדה

המשרד מסר, כי יש לדווח בהקדם לרשות המקומית על מטרדי יתושים ועל מאגרי מים שיכולים לשמש מדגרה ליתושים שמעבירים את הנגיף.

קדחת מערב הנילוס (West Nile Fever) היא מחלה הנגרמת בידי נגיף ומועברת לבני האדם ולבעלי חיים שונים על ידי עקיצת יתוש הניזון מעופות נגועים. בדרך כלל מדובר במחלה קלה, דמוית שפעת, החולפת מאליה.

סימניה הם: חום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים. בכ-1% מהחולים המחלה קשה, ואז גם מדובר בסימנים נוירולוגיים המתאימים לדלקת עצב או דלקת מוח חדה.

תקופת הדגירה (התקופה החולפת מרגע העקיצה ועד להתפתחות סימני המחלה) היא במרבית המקרים 14-7 ימים, ובמקרים בודדים יכולה להיות אף קצרה (3 ימים) או להגיע עד ל-21 יום.

"מניעת מפגעי היתושים וההתגוננות בפני עקיצות", הדגיש משרד הבריאות בהודעתו, "הם אבני היסוד למניעה יעילה של תחלואה. יש לכן לנקוט באמצעי ההתגוננות שפורטו החל משקיעת החמה, במהלך כל הלילה ועד לזריחה, מאחר שאלו הן שעות הפעילות של היתושים".

מידע נוסף לגבי המחלה באתר משרד הבריאות 

נושאים קשורים:  חדשות,  קדחת מערב הנילוס,  יתושים,  משרד הבריאות,  מודעות
תגובות