חדשות

ארה"ב: מנתח מוח מתמודד על המועמדות הרפובליקאית לנשיאות

פרופ' בן קרסון הוביל ניתוח מפורסם להפרדת תאומים סיאמיים שהיו מחוברים בראשם, וידוע בהתבטאויותיו החריפות נגד אובמה ונישואים חד-מיניים

מנתח המוח בן קרסון (מקור: ויקיפדיה)

בן קרסון, פרופ' לשעבר לנוירוכירורגיה בבית החולים של אוניברסיטת "ג'ונס הופקינס" ומרצה בבית הספר לרפואה שלה, הודיע היום (יום ב') כי ינסה לזכות במועמדות לטעם נשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית.

ד"ר קרסון פרש מרפואה ונכנס לעולם הפוליטי רק לפני שנתיים. הוא בן 63, נולד וגדל בשכונת עוני בדטרויט (אמו סיימה רק 3 שנות לימוד), והוא סיים את אוניברסיטת "ייל" ואת בית הספר לרפואה של אוניברסיטת מישיגן.

במשך 35 שנה התגורר בבולטימור ובגיל 33 כבר היה ראש המחלקה לנוירוכירורגיה ילדים בבית החולים של "ג'ונס הופקינס", הצעיר ביותר שמילא את התפקיד התובעני וגם האפרו-אמריקני הראשון. הוא זכה לפרסום, כרופא, על כך שביצע ניתוח הפרדת תאומי-סיאם שהיו מחוברים ביניהם בחלק האחורי של הראש (Craniopagus twins).

צוות של 70 מנתחים ומומחים נוספים ביצע את הניתוח המסובך הזה במשך 22 שעות – ושני התאומים שרדו. האירוע שימש השראה לסרט הקולנוע "ידיים מבורכות" (2009) .

פרופ' קרסון גם היה מומחה ומרצה לאונקולוגיה, רפואת ילדים וכירורגיה פלסטית והתמחה במיוחד בניתוחים עקב פגיעות טראומטיות במוח, גידולים ממאירים במוח ובעמוד השדרה וטיפול בחולי אפילפסיה ובהפרעות נוירולוגיות אחרות כמו Achondroplasia (גמדות), פגמים מולדים שונים, Craniosynostosis (התגרמות הגולגולת) ו-Trigeminal neuralgia (פגיעה בעצב המשולש).

בין האותות שקיבל – אות העצמאות מנשיא ארה"ב ג'ורג' בוש.

ד"ר קרסון ידוע בהתבטאויותיו הבוטות כסופר ונואם, וכן על ביקורתו החריפה נגד הנשיא ברק אובמה. ב-2013 אולץ לפרוש מתפקיד מנחה ומברך בטקס חלוקת התארים בג'ונס הופקינס, לאחר שקשר בין נישואים חד-מיניים לפדופיליה. את חוק ביטוח הבריאות של אובמה כינה "הדבר הגרוע ביותר שקרה לאמריקה מאז העבדות". הוא נדרש להתנצל לאחר שאמר כי חוויה של גבר בכלא הוכיחה שהומוסקסואליות היא מבחירה.

נושאים קשורים:  חדשות,  ארה"ב,  המפלגה הרפובליקאית,  בן קרסון,  פוליטיקה,  אוניברסיטת ג'ונס הופקינס