חדשות

טכנולוגיית הדמיה תלת-ממדית לניתוחי עמוד שדרה ב"אסף הרופא"

תאפשר למנתחים דיוק רב יותר בקבלת החלטות תוך כדי הניתוח המורכב ותפחית את הצורך לשימוש בתצלומי רנטגן במהלך ההליך הכירורגי

23.09.2014, 09:10

טכנולוגייה תלת-ממדית חדשה לצורך הדמיה מתקדמת בעת ניתוחי עמוד שדרה הוכנסה בשבוע שעבר לשימוש במרכז הרפואי "אסף הרופא". בראש היחידה לניתוחים אלו עומד ד"ר יורם אנקשטיין.

מערכת O-ARM להדמיה תלת-ממדית (צילום: "אסף הרופא")

מערכת O-ARM להדמיה תלת-ממדית (צילום: "אסף הרופא")

המכשיר החדש – O-arm (של חברת "מדטרוניק") - מוגדר כאחד המתקדמים מסוגו בעולם ואסף הרופא מסר, כי הוא המרכז הרפואי הראשון במערכת הציבורית שעושה בו שימוש במרכז הארץ. המכשיר מסייע לשפר את הבטיחות בניתוחי עמוד שדרה מורכבים, לקצר את אורכם וכתוצאה מכך - לקצר גם את משך ההחלמה.

המכשיר מסייע למנתח לקבל הדמיה תלת-ממדית תוך כדי הניתוח של אזור הניתוח ומאפשר לבצע את הפרוצדורה בצורה מדויקת יותר, כשמדובר בהכנסת משתלים ואמצעי קיבוע מתכתיים.

עד כה, ציין ד"ר אנקשטיין, נאלצו הרופאים להשתמש בצילומי רנטגן דו-ממדיים במהלך הניתוח, או לשנע את המנותח לאחר הניתוח לחדר הרנטגן כדי לבצע CT (במקרים שהיה צורך בכך). המכשיר החדש משפר את הדיוק בקבלת ההחלטות בזמן הניתוח ומוריד משמעותית את הסיכוי לניתוחים חוזרים.

"השימוש במכשיר הופך את מלאכת ניתוח עמוד השדרה - פעולה מורכבת כשלעצמה - לפשוטה יותר ויעילה יותר למנתח וכתוצאה מכך בטוחה יותר למנותח. כמו כן, היא מפחיתה משמעותית את החשיפה לקרינה של המטופל".

בניתוח הראשון שבו נעשה בה שימוש נותחה נערה בת 13 שסבלה מעקמת קשה.

מערכת O-ARM להדמיה תלת-ממדית (צילום: "אסף הרופא")

מערכת O-ARM להדמיה תלת-ממדית (צילום: "אסף הרופא")

פרופסור יגאל מירובסקי, מנהל מחלקת אורתופדית ב' באסף הרופא הוסיף, כי יש כוונה "לעשות שימוש במערכת זאת בניתוחים אורתופדיים אחרים ובעוד מקרים המצריכים דיוק מרבי".

"השאיפה של המרכז הרפואי אסף הרופא הינה לעמוד בקדמת הטכנולוגיה בתחומים רבים ככל האפשר, בכדי להעניק טיפול רפואי בסטנדרטים בינלאומיים", מוסיפה ד"ר ענת אנגל, סגנית מנהל המרכז הרפואי "אסף הרופא". היא הדגישה, כי "הטכנולוגיה התלת ממדית מעמידה את בית החולים בשורה אחת עם מרכזים רפואיים מובילים בעולם".

נושאים קשורים:  חדשות,  ד"ר יורם אנקשטיין.,  הדמיה תלת-ממדית,  רנטגן,  ניתוח גב,  המרכז הרפואי "אסף הרופא",  מדטרוניק,  ניתוחי עמוד שדרה,  CT,  O-arm
תגובות