חדשות

שיא ישראלי בהמתנה לניתוח ב"בני ציון": 366 יום להחלפת מפרק

משרד הבריאות פרסם דו"ח מפורט על זמני ההמתנה הממוצעים לפרוצדורות שונות ולפי בתי החולים; חלק מבתיה"ח לא סיפקו את הנתונים המלאים

בית החולים החיפאי "בני ציון" מחזיק בשיא ההמתנה הממוצעת בישראל לניתוח אלקטיבי: 366 יום המתנה לניתוח החלפת מפרק ברך; אחריו ברשימה ניצב בית החולים הסקוטי בנצרת, בו ישנה המתנה של 226 ימים לניתוח בריאטרי (קיצור קיבה", ואחרים בית החולים רמב"ם בחיפה, שם עומד זמן ההמתנה על החלפת מפרק, למעט ירך וברך, על 212 יום. ב"שערי צדק" וב"קפלן" ממתינים בממוצע 186 יום ליישור מחיצת האף ולניתוח שקדים. נתונים אלה נכללים בדו"ח חדש של משרד הבריאות על זמני ההמתנה לניתוחים אלקטיביים ברבעון האחרון של 2013, על פי נתונים שסופקו מבתי החולים. הדו"ח פורסם הבוקר (יום ה').

זמן ההמתנה הממוצע הארצי הארוך ביותר הוא 122 יום ליישור מחיצת האף שלא למטרה קוסמטית. במקום השני - 102 יום – נמצא ניתוח לטיפול במפרצת של אבי העורקים באמצעות תומך או שתל. לניתוח קיצור קיבה (ניתוח בריאטרי) זמן ההמתנה הממוצע בארץ הוא 96 יום.

ב"שיבא" זמן המתנה לקיצור קיבה עומד על 173 יום ולהחלפת מפרק ברך 174 יום. לכריתת זגוגית העין – 139 ימים. זמן ההמתנה הממוצע הקצר ביותר בישראל הוא לניתוח מעקפים - 40 יום ולניתוח שד ושחזורו 42 יום. בכמה מבתי החולים זמני המתנה קצרים במיוחד: 3 ימים לניתוח מעקפים אלקטיבי ב"איכילוב" ובקפלן. ב"לניאדו" זמן ההמתנה הקצר ביותר הוא לכריתת רחם, המעי הגס ובלוטת התריס – 4 ימים. ב"אסף הרופא" ממתינים 3 ימים ובקפלן 5 ימים לכריתת פקקת עורק התרדמה.

חלק מבתי החולים, בעיקר אלו של שירות בריאות "כללית", לא העבירו לידי הוועדה שסיכמה את הדו"ח את הנתונים המלאים. בית החולים "הדסה" גם הוא לא העביר את הנתונים, בשל הקפאת ההליכים שבה היה מצוי עד השבוע שעבר.

להורדת הדו"ח המפורט לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  זמני המתנה,  ניתוחים אלקטיביים,  בתי החולים
תגובות
דר ציפי
31.05.2014, 05:19

הנתונים אינם משקפים את המציאות
השיא באסף הרופא. זימון לניתוח אלקטיבי לברך-לטרום ניתוח ביולי 2015.
אמת בפירסום???????????????????