חדשות

ממצאים חדשים בחקר הסרטן יוצגו בכנס בינ"ל שייערך מחר ב"סורוקה"

היו"ר המשותף של הכנס, פרופ' לארי נורטון מ-Sloan Kettering: "נתמקד ברעיונות חדשים ובממצאים המשנים באופן מהותי את הגדרת הסרטן"

המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה (צילום: יח"צ)
המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה (צילום: יח"צ)

המרכז הרפואי "סורוקה" בבאר-שבע ייארח מחר (יום ד'), 2 באפריל 2014, כנס רפואי בינלאומי שיעסוק בתפיסות חדשות לגבי מחלת הסרטן. בכנס יוצגו ממצאים חדשים בחקר הסרטן ומשתתפיו ידונו בהם. לאירוע יגיעו מומחים מהמרכזים המובילים בעולם בתחום הסרטן - Memorial Sloan Kettering Cancer Cancer  ,Evelyn Lauder Breast Centerו-Cure Breast Cancer Foundation. בין החידושים שידונו בכנס יהיו: סרטן השד וסביבת המיקרו שלו, סרטן השד ובריאות העצם, השמנה וסרטן, תורשה וסרטן השד.

פרופסור לארי נורטון, המנהל הרפואי של Evelyn Lauder Breast Center , ופרופסור דוד גפן, מנהל שירותי אונקולוגית השד ב"סורוקה" יהיו יושבי ראש הכנס.

פרופסור נורטון כיהן בעבר כנשיא האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית וכממונה מטעם נשיא ארה"ב לוועדה המייעצת הלאומית לסרטן. כיום הוא משנה לרופא הבכיר ב-MSKCC בניו־יורק ועוסק בתוכניות טיפוליות ומחקריות בסרטן השד. כמו כן, הוא משמש המנהל הרפואי של מרכז סרטן השד וההדמיה ב- Evelyn Lauder Breast Center.

לקראת הכנס אמר פרופסור נורטון: "מטרתו לבחון את חקר הסרטן מכמה שיותר זוויות. על אף היותן קריטיות, הן לא הודגשו בעבר ואפילו לא הכירו בהן. המדובר בקשר שבין סרטן להשמנה, בקשר שבין סרטן ותפקוד גנטי נורמלי, והקשר שבין סרטן לבריאות העצם. לגישה החדשה לסרטן, המהווה שינוי תפיסתי מהפכני לעומת הגישות המסורתיות הקודמות, שותפים עמיתנו ב'סורוקה' ולכן הכנס יתקיים בבאר-שבע".

ד"ר אהוד דודסון, מנכ"ל "סורוקה" ציין, כי העובדה שחוקרי סרטן מובילים בארה"ב בחרו להציג את ממצאיהם במרכז הרפואי בבאר-שבע מדגישה וממחישה את תפקיד המרכז כמוביל דרך בחקר סרטן מתקדם."המרכז הרפואי סורוקה נמצא בתהליך בנייה של מרכז כוללני לטיפול ולחקר מחלת הסרטן", הוסיף.

נושאים קשורים:  חדשות,  סרטן,  סרטן שד,  מחקר,  המרכז הרפואי "סורוקה",  Memorial Sloan Kettering Cancer Cancer,  Evelyn Lauder Breast Center,  סרטן בישראל
תגובות
אפלטוןנוב
01.04.2014, 17:09

מיליארדי דולרים מושקעים בחקר המחלה הארורה ועשרות כאלה הושקעו בשנים האחרונות ומעולם לא גילו באמת מה גורם לה, שלא לדבר על כך שלא גילו תרופה היכולה למגר אותה.
עד כה תוצאות המחקרים בעולם כולו הם אוסף של כשלונות ובמקרה הטוב מטפלים היום בתסמינים של המחלה אך לא בגורמים שלה. מי היה מאמין שבתחילת המאה ה-21 תוצאות המחקר בתחום זה אפסיות? בוודאי יקומו כאלה שיאמרו שתוחלת החיים של רבים מחולי הסרטן התארכה. אבל זאת אשליה משום שידועה העובדה שבמרבית מקרי החולים המחלה תחזור או שתתפרץ ביתר שאת בעתיד ולכן נשאל השאלה: האם לא נמצא שום מוח מבריק אשר יוכל להמציא את הפתרון לתעלומת המחלה הארורה הזאת?