חדשות

תוכנית למשיכת רופאים לגליל: מענק של 100,000 ש"ח וליווי צמוד

המודל שנבנה דומה לתוכנית "תלפיות" ב"שיבא"; גם ביה"ח "פוריה" מנסה לשכנע סטאז'רים להישאר בגליל, בעזרת תוכנית אישית ומקצועית

תוכנית חדשה למשיכת עשרות רופאים מצטיינים לעבוד בבתי החולים באזור הגליל במשך שמונה שנים לפחות הושקה בסוף השבוע שעבר; התוכנית היא פרי יוזמה של המשרד לפיתוח הנגב והגליל ונבנתה לפי מודל תוכנית "תלפיות" שמפעיל בית החולים "שיבא" בעשור האחרון.

"המטרה היא לטפח את הדור הבא של מנהיגי הרפואה בישראל גם לצרכי הפריפריה המשוועת לרפואה ציבורית איכותית" אמר פרופ' יהודה אדלר, מנהל תוכנית "תלפיות שיבא" המשמש גם כיו"ר ועדת ההתמחות בבית החולים בתל-השומר וכן כיו"ר מנהלת המחקר הביו-רפואי בגליל.

לפי היוזמה, המועמדים לתוכנית ייבחרו בקפידה מתוך עשרות מועמדים. על המועמדים להיות רופאים מצטיינים בעלי תכונת מנהיגות. בשנה הראשונה ייבחרו 12 רופאים ובכל שנה לאחר מכן, שמונה רופאים. כל אחד מהרופאים יזכה למענק בסך 100,000 ש"ח בעבור המשך לימודיו, פיתוח אישי או למחקר בנושא שמעניין אותו. למשתתפים בתוכנית מובטחת העסקה במחלקות המובילות בבתי החולים בגליל. הם יוכלו להקדיש יום בשבוע למחקר. בתי החולים שמהם יגיעו המועמדים יקבלו תקציב לשם העסקת מחליף. כל משתתף בתוכנית יזכה לליווי צמוד של "מנטור", חונך, תפקיד שאותו ימלא רופא בכיר שיתמוך בו במחקר ובעבודה הרפואית.

"המטרה היא גם לפתח מחקר ביו-רפואי בגליל, לשפר את רמת הרפואה באזור ולגרום לרופאים טובים להישאר בו", הסביר פרופסור אדלר, "בלי מנהיגות שתתפתח לרמות הכי גבוהות - העסק לא יהיה מושלם". השר לפיתוח הנגב והגליל, התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום אמר, כי "נמשיך לקדם מהלכים ופרויקטים שישדרגו את מערך הרפואה בגליל וימשכו לאזור רופאים וחוקרים נוספים".

בתוך כך, הודיע המרכז הרפואי "פוריה" בטבריה, כי הוא מגביר את מאמציו לגרום לסטאז'רים לרפואה שכבר עובדים בבית החולים להישאר בו להתמחות ולבחור בגליל כמקוום מגוריהם. את הפעילות מוביל ד"ר ארז און. "אם בבתי החולים במרכז ההתלבטות היא את מי לקבל להתמחות מתוך מועמדים רבים, אצלנו האתגר הוא לשכנע את האנשים המוכשרים לבוא לכאן" אמר ד"ר און, "יש תנועה של רופאים מהצפון למרכז והרבה יותר קשה ליצור תנועה נגדית של מעבר רופאים מהמרכז לצפון".

במסגרת המאמץ לשכנע את הרופאים הצעירים להישאר, נבנתה "מעטפת" המשלבת מקצועיות לצד יחס חם ואישי. "המטרה שלנו לעשות לסטאז'רים חשק להישאר כאן", ציין ד"ר און. ד"ר בן-ציון איתן, סגן מנהל המחלקה הכירורגית, שאחראי על הסטאז'רים, יזם עבורם יום סיור מיוחד בישובי הגליל התחתון, כדי לאפשר להם להכיר את האזור ואת יתרונותיו. "אנחנו יודעים שהם עובדים קשה ולכן מכירים רק את הדרך מהבית למרכז הרפואי", אמר.

נושאים קשורים:  חדשות,  גליל,  ד"ר ארז און,  תוכנית תלפיות למנהיגות רפואית,  פרופסור יהודה אדלר,  פריפריה,  המרכז הרפואי "שיבא",  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות
joe
13.01.2014, 22:54

בבית החולים פוריה סטז'ארים לא מקבלים תשלום על שעות נוספות ולא מקבלים ימי ספריה

סמי
17.01.2014, 18:40

100000שח זה ברוטו או נטו? ברוטו ברוטו, תן לו עם הגונג!