שיניים

על סף סגירה: 104 רופאים יפוטרו מבית הספר לרפואת שיניים בירושלים

דה מארקר: הפיטורים - חלק מתכנית ההבראה בהדסה. יו"ר ועד איגוד רופאי השיניים: המשמעות: לא ניתן יהיה להמשיך להכשיר רופאי שיניים בארץ

ועד רופאי השיניים בבית הספר לרפואת שיניים בהדסה הגיש ביום א' בקשה לצו מניעה כנגד פיטורי 104 רופאי שיניים חברי סגל בבית הספר – צעד עליו החליטה הנהלת הדסה במסגרת תכנית ההבראה הנרחבת במרכז הרפואי. הרופאים, עובדי בית הספר, לא הופיעו לשימועים אליהם זומנו, ומחכים עתה להחלטת בית הדין בעניינם. הרופאים טוענים כי הפיטורים בוצעו באופן שרירותי, חד צדדית וללא התיעצות עם הועד.

בית הספר לרפואת שיניים בהדסה מדורג כאחד מחמשת בתי הספר הטובים בעולם לרפואת שיניים, ומשמעות הפיטורים הינה סגירה של בית הספר המהווה המקור המרכזי להכשרת רופאי שיניים בישראל. יו"ר ועד רופאי השיניים, ד"ר יעל חורי, אמרה ל"דה מארקר" כי "האבסורד הגדול ביותר הינו שמדובר באוכלוסיית מורים רופאי שיניים, שעושים עבודתם מתוך שליחות ומתוך דאגה לעתיד רפואת השיניים תוך ויתורים כלכליים על הכנסות אפשריות גבוהות בהרבה בפרקטיקה הפרטית שלהם". חורי מדגישה כי "ברור כי לא ניתן לקיים לימודים בשלוש השנים הקליניות לאחר צעד זה ולפיכך הצעד הינו סגירה בפועל של הפקולטה. המשמעות היא שלא ניתן יהיה להמשיך להכשיר רופאי שיניים בישראל, ורופאי השיניים בעתיד יהיו בוגרי פקולטאות במזרח אירופה בלבד".

לכתבה המלאה ב"דה מארקר"

נושאים קשורים:  שיניים,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות