חדשות

מוקד סיוע חדש לתלונות רופאות על הטרדה מינית בעבודה יושק היום

המוקד, ביוזמת הר"י וארגון הרופאות, יושק בכנס נשים ברפואה שנערך היום; מספרו: 1-800-800-290; יציע סיוע משפטי וליווי עד למיצוי ההליכים

מוקד טלפוני חדש לתמיכה, סיוע וליווי לרופאות שהוטרדו מינית במקומות העבודה שלהן, יושק היום (יום ה'). ההכרזה הרשמית תיערך במהלך כנס המהפכה הנשית ברפואה, אותו מקיימת ההסתדרות הרפואית. הכנס נערך במרכז פרס לשלום בתל-אביב.

מיזם המוקד הטלפוני ( 1-800-800-290) יפעל במהלך כל שעות היממה ובמשך כל ימי העבודה בשבוע. בימי שישי יופעל עד כניסת השבת ויחדש את פעילותו במוצ"ש. במוקד יקבלו הפונים סיוע משפטי וליווי עד מיצוי ההליכים נגד המטריד. ברוב המקרים מדובר בהטרדה מצד עמיתים לעבודה, אבל יש גם מקרים שבהן רופאות הוטרדו בידי מטופלים.

יו"ר ארגון הרופאות בהר"י, פרופסור צופיה איש שלום, שיזמה יחד עם ההסתדרות הרפואית את הקמת המוקד, מסרה כי הטרדה מינית היא בעיה מרכזית, אך אין די נתונים כדי לאמוד את היקפה. זו גם אחת הבעיות הקשות ביותר עמן צריכות רופאות להתמודד במקום העבודה.

פרופסור איש-שלום התנדבה לענות לשיחות טלפון שיגיעו למוקד החדש לפחות בתחילת הפעלתו. ישנה כוונה גם להרחיב את מספר העונים במוקד לנושא זה. עם זאת, בארגון מקווים כי הבעיה תפתר במהלך הזמן. "אני מקווה שעם הזמן יהיו מעט שיחות ונשים לא יוטרדו", ציינה פרופסור איש שלום.

בכנס עצמו יוצגו נתונים לפיהם כ-50%-51% מהרופאים בישראל כיום הן נשים, אך רק שש נשים משמשות כמנהלות בתי חולים בארץ – 9% מכלל המשרות. רק 1% מקרב סגני המנהלים (8) הן נשים; רק 17% מתפקידי ניהול מחלקות בבתי החולים מתבצעים בידי נשים (107 נשים מתוך 647 מחלקות); מתוך 282 יחידות – רק 53 מנוהלות בידי רופאות.

עוד נמסר כי רק 3% מהכירורגים המומחים לבית חזה הן נשים, רק 12% מהמומחים לקרדיולוגיה, רק 15% בטיפול נמרץ כללי, ו-30% בגינקולוגיה. יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר לקראת הכנס כי יש כוונה לעודד נשים שהתמחו ברפואה לעסוק בכל התפקידים, לרבות הבכירים ביותר, משום שהדבר יסייע להתקדמות מערכת הבריאות.

לקריאת תוכנית הכנס המלאה.

נושאים קשורים:  חדשות,  הטרדה מינית,  כנס נשים ברפואה,  ארגון הרופאות,  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות