חדשות

היחידה לטיפול נמרץ ילדים בהדסה עברה למשכנה החדש

"אנחנו מיישמים את חזונו של ד"ר עדו יציב ז"ל, שהיה מנהל היחידה בעשור האחרון ונפטר בדמי ימיו לפני חמישה חודשים", אמר בטקס ההשקה המנהל בפועל ד"ר ז'אק בראון

יחידה חדשה ומרווחת לטיפול נמרץ ילדים החלה לפעול אתמול (יום ג') בקומה 7 בבניין אם וילד במרכז הרפואי הדסה עין כרם. ד"ר ז'אק בראון הוא מנהלה בפועל. מי שעמד בעשור האחרון בראש היחידה הוא ד"ר עדו יציב ז"ל, שנפטר לפני כ-5 חודשים.

בשנים האחרונות חל גידול בניתוחי לב-חזה, קרדיולוגיה, נוירוכירורגיה והשתלות מח עצם בילדים, ונוצר הצורך להרחיב את היחידה הקיימת, מאחר שהיא מספקת שירותים בלעדיים לכמיליון תושבים בירושלים וסביבתה. בניית היחידה החדשה, בעלות של כ-9 מיליון שקלים מכספי תרומות, נמשכה כ-9 חודשים. ביחידה 8 חדרי מטופלים המשתרעים על שטח של כ-450 מ"ר, יותר מפי 2 משטח היחידה הקודמת, שגם בה היו 8 מיטות מופרדות בוילונות. תשומת לב רבה בתכנון ניתנה למניעה של העברת זיהומים בין המטופלים. דלתות שקופות ומכשור חדשני מאפשרים ניטור של המטופלים מעמדה מרכזית בתחנת האחיות, מחדרי הרופאים ומכל נקודה ביחידה. צמוד ליחידה הוקמו 8 חדרי הורים המאפשרים גם לינה.

יחידה חדשה לטיפול נמרץ ילדים, המרכז הרפואי הדסה עין כרם

יחידה חדשה לטיפול נמרץ ילדים, המרכז הרפואי הדסה עין כרם

ב-2011 טופלו ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בהדסה 475 ילדים (2,591 ימי אשפוז) - עלייה של יותר מ-20% לעומת השנה הקודמת. זמן השהייה הממוצע למטופל היה 5 ימים וחצי.

ד"ר בראון מסר: "כל הצוות הרפואי ביחידה נרגש וגאה במעונה החדש. המקום הזה מיועד להציל חיי תינוקות וילדים רבים. זו מטרתנו העיקרית וזו עדות חיה לחזונו ולפועלו של ד"ר עדו יציב שנפטר בדמי ימיו". המטופל הראשון ביחידה החדשה, שהגיע אליה ישירות מחדר הניתוח אתמול, היה תינוק בן 9 ימים שסובל ממום מורכב בלב.

נושאים קשורים:  חדשות,  מומים מולדים,  טיפול נמרץ ילדים,  השתלת מח עצם,  ז'אק בראון,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
קרן
19.04.2012, 20:19

באומרנו שזוהי 'זכות' לעבוד עם רופאים מחוננים , מסורים אנחנו מביטים בהם ורואים :
את אלה הנותנים תשומת לב לכל מי שעובר ביחידה שלהם , בין אם הוא סטאז'ר זוטר , תלמיד בית-ספר שבא לפרוט על גיטרה כדי להאיר את לילם של המאושפזים, או קרוב משפחה נרעש ומבולבל.
את אלה היודעים להקדיש שעות לבעיה העיקרית של החולה הקריטי, מבלי להזניח פרטים קטנים שנמנים בקפידה בגליונות, מבלי להיתפס לשאננות נוכח "סימנים טובים" או לסטיה מדרך עקבית, מאלגוריתמים ששומרים על הטיפול המסודר שלא מזניח מערכת מערכת בגופנו.
את אלה שעדיין חולה מורכב עבורם הוא לא רק משוואה של מחלות ופרוצדורות מסובכות אלא אדם שהוא חלק ממשפחה וחברה, ובמידת הצורך חלק ממחקר שיוקדש להטבת החולים הבאים, וחוליים שעוד נכונו להפתיע.

מוקדש לזכרו של עדו יציב ז"ל. ולאומנותם של ד"ר בראון וד"ר זילכה שייבדלו לחיים ארוכים.
הלוואי ויביאו מתמחים ומומחים צעירים טובים כמותם.