חדשות

פרופסור הדני ינהל יחידת טיפול נמרץ נוירולוגי-נוירוכירורגי במודל חדש

היחידה נחנכה במרכז הרפואי שיבא ומיועדת למצבים קשים במיוחד של מחלות ופגיעות מוח ועמוד שדרה

פרופסור משה הדני נתמנה לנהל יחידת טיפול נמרץ ניורולוגי ונוירו-כירורגי חדשה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. ייחודה של היחידה החדשה בכך שהיא תפעל על-פי המודל המתקדם של ה-Neuro-Intensive Care שלדברי פרופסור הדני צובר עתה תאוצה בעולם.

היחידה מיועדת למטופלי המחלקות הנוירולוגית והנוירו-כירורגית הזקוקים לטיפול נמרץ.

פרופ' הדני הוא בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים וסיים התמחותו בנוירוכירורגיה במרכז הרפואי שיבא ב - 1984 .

בין השנים 1984-1986 השתלם במחלקה לנוירוכירורגיה של אוניברסיטת ניו יורק והתמחה בניתוחים של כלי הדם המוחיים. סמוך לכך השתלם בניתוחי יותרת המוח במרכז הרפואי של האוניברסיטה של קליפורניה בסן פרנסיסקו. לאחר שובו לשיבא שימש כרופא בכיר וכסגן מנהל המחלקה והוא מנהל את המחלקה לנוירוכירורגיה משנת 1994.

פרופסור משה הדני

פרופסור משה הדני

פרופסור הדני מסר כי ביחידה יטופלו מגוון מחלות ופגיעות: חבלות ראש, שבץ מוחי קשה, מטופלים לאחר ניתוח מוח, וגם בפגיעות עמוד שדרה קשות, ובמצבים נוספים הדורשים ניטור וטיפול מוחי.

צוות היחידה מורכב מרופאים נוירולוגים ונוירו-כירורגים וצוות אחיות בכיר שהוכשר במיוחד לתחום. היחידה מאובזרת במיטב הציוד לטיפול וניטור מצבי מחלה קשים במוח ובחוט השדרה. בצמוד ל- NeuroIntensive Care מצויה יחידת ביניים שתקבל חולים בשלב ההתאוששות לפני מעבר למחלקה או למחלקות שיקום.

ביחידה יערכו גם ניסויים קליניים מגוונים בתחום שבץ מוחי, ניטור פעילות מוחית, גידולי מוח וכדומה.

נושאים קשורים:  חדשות,  נוירוכירורגיה,  פרופסור משה הדני,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות
Leon Levi
14.08.2011, 18:50

ברכות על חנוכת המבנה החדש. למען הגילוי הנאות, המבנה הזה של יחידת טיפול נמרץ בתוך המחלקה לנירוכירורגיה עם 11 מיטות מצויידות היטב בניהול מומחית לטיפול נמרץ ובציוות של נירולוגים, מרדימים ונירוכירוגים, מופעלת כבר 11 שנים במרכז רפואי רמב"ם. אין ספק כי יש לכך ערך מוסף לטיפול איכותי.

איציק גוטמן
14.08.2011, 21:03

היי משה, ידידי כאח לי.
ברכות מקרב לב,
למרות שאני באלסקה עכשיו, אם תרצה את שירותיי ביחידתך החדשה (בהתנדבות מלאה כמובן-מיי אס איז יורס.
אם תתן לי את האימייל שלך אשלח לך מקאמות ותמונות.
באהבה,
איציק גוטמן.
[email protected]

עדנה קוט
17.08.2011, 12:13

אני כנירולוגית מבוגרת מברכת אותכם ,על שחתוף הפעולה בין נירולוגים לנירוכירורגים בהקמת יחידה לטיפול נמרץ. האם אני מבינה שגם הstroke unit תהיה במסגרת זו או שרק חולים המצב קשה ביותר. בזמנו הירצה כאן פרופ טרונליס מאיובה יוניברסיטי הוספיטל על ניתוח דקומפרסיה בזמן שהחולה עם אירוע טרומבוטי גדול ובצקת ענק שאין מה להפסיד בענינו ביצע אז ב1990 ב10 חולים בינתייo adams סיפר לי על רבים אחרים. אחייני מתפקד אחרי עשרים שנה מהניתוח הוא היה בקומה עמוק בגיל ארבעים אחרי אינפרקט גדול מצרברי מדיה מימין ובצקת ענקית שלא פרצה בעצת הדקומפרסיה. הכרתי שם באיובה יחידה כשלכם. תצליחו
פר' עדנה קוט